TORNAR

Tornar

Tinc molt clar que no soc jove.
M’han passat els anys, sense adonar-me.
No miro enrere amb melangia.
Ho faig només per retrobar-me.

Retrobar-me, com ahir, al pati de casa.
Ple de sol, ple de testos i de flors.
Picant de mans, empaitant a les gallines.
Estirant-li de la cua al gat mandrós.
Entrant d’amagatotis a la cuina,
Mirant damunt d’aquells fogons.
Veient, els galets, dins la cassola
Ficant el dit, al farcit dels canalons.
Vestint, per la comunió, de mariner.
Gaudint rellotge nou, com aleshores.
Berenant, al carrer, pa amb xocolata.
Fent un tomb, amb la bici de dues rodes.
Encenen les fogueres per Sant Joan.
Anant a buscar el gel amb la galleda.
Caminant sota la pluja, amb botes d’aigua.
Fent, amb paper i cordill, un gran estel.
Escoltant a la ràdio, la cançó del Cola-cao.
Preparant l’espelma pels talls de llum.
Jugant al un, dos tres, botifarra de pagès.
Dormint, amb la bossa d’aigua calenta al llit.

Això, ja no és. Això, ja és passat.
Son trossets de infantesa i glòria.
Son vagons, plens de records,
del tren de la meva història.

Del que pugui venir demà.
No vull ser del tot conscient.
Si em preocupo pel futur,
m’estic perden el present

















Volver

Tengo muy claro que no soy joven.
Me han pasado los años, sin darme cuenta.
No miro atrás con melancolía.
Lo hago solo para reencontrarme.

Reencontrarme como ayer en el patio de mi casa.
Lleno de sol, lleno de tiestos y de flores.
Haciendo palmas, espantando a las gallinas.
Estirándole del rabo a un gato holgazán.
Entrando a escondidas a la cocina,
mirando encima de aquellos fogones.
Viendo la pasta dentro de la cazuela
Metiendo el dedo en el relleno de los canalones.
Vistiendo, para la comunión, de marinero.
Disfrutando reloj nuevo, como entonces.
Merendando, en la calle, pan con chocolate.
Dando una paseo, con la bici de dos ruedas.
Encendiendo las hogueras de San Juan.
Ir a buscar hielo con un cubo.
Caminando bajo la lluvia con botas de agua.
Haciendo, con papel y cuerda, una gran cometa.
Escuchando en la radio la canción del Cola-cao.
Preparando la vela para los cortes de luz.
Jugando al un, dos, tres, "botifarra de pagès"
Dormir, con la bolsa de agua caliente en la cama.

Eso ya no es. Eso es pasado.
Son trocitos de infancia y gloria.
Son vagones, llenos de recuerdos,
del tren de mi historia.

De lo que pueda venir mañana.
No quiero ser, del todo, consciente.
Si me preocupo por el futuro,
me estoy perdiendo el presente.