L'ARBRE FERIT

L'arbre ferit

Vestien encara, 
els meus anys, 
pantalons curts 
i una innocència noble,
quan passejant 
per la sendera que transitava 
de l’estació al poble,
vaig aturar-me, 
per gaudir-ne uns moments, 
de l’ombra 
d’un vell roure.
Les gotes de suor,
com formiguetes,
baixaven relliscant
pel meu front.
Mentre les eixugava, 
amb el mocador, 
vaig mirar-me aquell arbre fort.
Un cor amb fletxa, 
un T’estimo i una data, 
tenia gravats 
al seu tronc.
Assegut 
davant el roure, 
pregava al cel, 
que volia ser major,
per gravar, 
en aquell arbre, 
un cor, una data i 
un T’estimo, de debò.
Em va semblar, 
que aquell arbre 
tan fort, tant gran, 
em feia un senyal.
Vaig intuir, 
del roure, 
una queixa, un sospir, 
i una llàgrima final.
I mirant, 
atentament, 
allò que els enamorats, 
havien gravat a foc,
em vaig preguntar: 
Es pot parlar d’amor 
ferint un arbre, 
encara que sigui poc?
Vestien encara, 
els meus anys,
pantalons curts
i una innocència noble,
però ja vaig decidir:
Si m’enamoro, un dia,
deixaré en pau els arbres,
i quan haig de dir
T’estimo,
ho diré 
de debò, 
però amb paraules.















El árbol herido

Vestían todavía, 
mis años, 
pantalones cortos 
y una inocencia noble,
cuando paseando 
por el sendero que transitaba 
de la estación al pueblo,
me paré, 
para disfrutar unos momentos, 
de la sombra 
de un viejo roble.
Las gotas de sudor,
como hormiguitas,
bajaban resbalando
por mi frente.
Mientras las secaba, 
con el pañuelo, 
miré aquel árbol fuerte.
Un corazón con flecha, 
un Te quiero y una fecha, 
tenía grabados 
a su tronco.
Sentado 
ante el roble, 
rogaba al cielo, 
que ya quería ser mayor,
para grabar, 
en aquel árbol, 
un corazón, una fecha y un 
Te quiero, de verdad.
Me pareció, 
que aquel árbol 
tan fuerte, tanto grande, 
me hacía una señal.
Intuí, 
en el roble, 
una queja, un suspiro, 
y una lágrima final.
Y mirando, 
atentamente, 
aquello que los enamorados, 
habían grabado a fuego,
pensé. 
¿Se puede hablar de amor 
hiriendo un árbol, 
aunque sea poco?
Vestían todavía,
mis años,
pantalones cortos
y una inocencia noble,
pero ya dije:
Si me enamoro, un día,
dejaré en paz los árboles,
y cuando le tenga que decir
Te quiero,
lo diré, con sentimiento,
pero con palabras.